Tuesday, March 18, 2014

POST 4 - Kehilangan pesawat tidak jejas permintaan naik MAS

KEHILANGAN Penerbangan MH370 Malaysia Airlines (MAS) dijangka tidak mendatangkan impak teruk terhadap permintaan pelancongan udara syarikat penerbangan nasional itu dalam jangka sederhana.

RHB Research berkata, peristiwa itu adalah satu lagi halangan terhadap prospeknya untuk kembali meraih keuntungan, tetapi setakat ini trend tempahan penerbangan dan faktor muatan MAS jelas tidak berubah dan tidak ada tanda-tanda ia semakin perlahan.

Kegiatan promosi dihentikan dan laman sesawang syarikat penerbangan itu ‘digelapkan’ - laman ‘terpendam’ setelah semua bahan promosi ditiadakan untuk memberi maklumat dan berita terbaharu mengenai kehilangan MH370 itu.

“Laman sesawang yang ‘digelapkan’ hanya diaktifkan dalam keadaan krisis dan dalam kes ini kami tidak dapat mengandaikan tempoh masanya,” kata RHB Research yang menyarankan saham syarikat itu ‘dijual’.

RHB Research juga menurunkan taraf sektor penerbangan tempatan kepada neutral daripada beli lebih tanpa sebarang hasil diraih daripada penggiat industri tahun ini. - Bernama

No comments:

Post a Comment